روش های تبلیغات موثر چیست ؟

Alikordi
Alikordi منتشر شده در 24 اردیبهشت 1403

 

به نام خداوند یکتا


 

 

سلام و ارادت شما بیننده و خاننده گرامی از وبسایت کوتاه کننده لینک مدرن
در این مقاله بنده اطلاعاتی رو برای شما گرد اوری و تولید کردم که شما چطور یک تبلیغات درست و کاربردی و پربازده را داشته باشید تقریبا به بیشتر سوالاتی که هرشخصی برای شروع تبلیغاتی که برای بیزینس خود نیاز دارد را پاسخ دادم و سعی کردم برای هرچزی مثال بیاورم تا بهتر موضوع را درک کنید اینکه تبلیغات چیست و تبلیغات آفلاین و آنلاین چه تفاوتی دارند و همچنین تبلیغات منفی را برای شما ذکر کردیم امیدوارم که این مطلب برای شما مفید باشد

 

 

 

چگونه در تبلیغات موفق باشیم؟

 


تبلیغات روش و تکنیک‌هایی است که برای جلب توجه به یک محصول یا خدمات به کار می‌رود. هدف تبلیغات این است که یک محصول یا خدمات را در کانون توجه قرار دهد به 

 

 

اگر هدف شما از تبلیغ کردن ، جذب مشتری و افزایش فروش است باید سراغ تبلیغاتی بروید که زودبازده باشند ، تبلیغاتی که در زمان کوتاه ساخته و به فروش منجر شود

 

مشتریان خود را بشناسید

 

برای تبلیغات ارزان و موثر نیاز است که حتما مشتریان خود و ویژگی های آنها را بشناسید. هر گروه از مشتریان یک سری ویژگی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خاص خود را دارند. جهت انتخاب بهترین تبلیغات برای جذب مشتری حتما ابتدا نیاز است که مشتریان خود را بشناسید.

به عنوان مثال، مشتریان یک کالای گران قیمت و لوکس روش های تبلیغات خاص خود را نیاز دارند. آنها ممکن است چندان تحت تاثیر تبلیغات محیطی قرار نگرفته و بیشتر به تبلیغات اینترنتی توجه کنند. گاهی اوقات جمعیت مشتریان چندان زیاد نیست و شما میتوانید بهتر با آنها ارتباط برقرار کنید. اما در بسیاری از مواقع تناسب جمعیتی مشتریان به گونه ای بوده که نمیتوان با همگی آنها ارتباط برقرار کرد

سن و جنسیت دو عامل تاثیرگذار دیگر هستند که در به کارگیری ایده های خلاقانه برای تبلیغات موثر باید به آنها توجه کرد.
به عنوان مثال، کودکان نیازمند تبلیغات شاد و استفاده از ترکیب رنگ ها و اشکال مختلف در ساخت آگهی ها هستند. این در حالی است که برای بزرگسال باید روش های دیگری را استفاده کرد .
در خصوص فروشگاهی که مشتریان آن بانوان هستند، حتما به زیبایی و خلاقیت بیشتری در تبلیغات نیاز دارد.
ویژگی های تحصیلی، جغرافیایی و محل سکونت در کنار فاکتورهای مذهبی از جمله مسائل دیگر هستند که در تبلیغات موثر برای جذب مشتری باید به آنها توجه کرد.

رقبای خود را بشناسید

 

بازار و مخاطب تبلیغات شما با بازار و مخاطبین تبلیغات رقبای شما یکی است. بنابراین واضح است که شناخت توانایی ها و نقاط ضعف و قدرت رقبا و دانستن آنچه سرسخت ترین رقبا به آنها توجه میکنند، برای تمامی شرکت هایی که به دنبال تبلیغات هستند حائز اهمیت است. با شناخت نحوه کار و فعالیت رقبای موفق میتوانید از تجربیات آنها بهره ببرید و راه های شکست خورده را دوباره تکرار نکنید (آزموده را آزمودن خطاست)


 

البته خب این ها تنها جزعی از مورد هایی هستند که باید در تبلیغات دقت کنید ام خب تبلیغات ها به جند دسته تقسیم میشوند ؟

تبلیغات موثر را به ۲ دسته تقسیم میکنیم :

آنلاین _ آفلاین

 

تبلیغ موثر آنلاین :

به فعالیت های بازاریابی آنلاینی گفته می‌شود که برای بدست آوردن بازدید بیشتر وب سایت و ارسال پیام به مشتریان مناسب است. از این روش منحصر بفرد برای مشخص کردن بازار هدف استفاده می‌شود

تبلیغات آنلاین با روش های گسترده ای قابل اجرا هستند. از خدمات گوگل گرفته تا شرکت هایی که در ایران فعالیت های تبلیغاتی انجام می‌دهند.

در این مطلب قصد داریم شما را با تمامی روش های ممکن تبلیغ آنلاین آشنا کنیم. در حال حاضر توصیه ما این است که یک فنجان قهوه یا چای نوش جان کنید تا میزان تمرکز خود را افزایش دهید

 

 

 

 

 

 

روش های تبلیغات آنلاین

 

 

 

۱) با تبلیغات کلیکی فروش بیشتر را تجربه کنید

خب الان این سوال براتون پیش میاد که چرا کلیکی ؟چون فقط به ازای هر کلیک کاربر هزینه می کنید ، اگر تبلیغات شما را ببیند ولی روی آن کلیک نکند چیزی هزینه ای از حساب شما کسر نمی شود . 

 

 

 

۲) تبلیغات در گوگل معجزه می کند

صاحبان کسب و کارها سعی می کنند که با کمک سئو به صفحه اول گوگل برسند ولی شما میتوانید از میان بر استفاده کنید

گاهی اوقات ،کسب و کار به فروش فوری نیاز دارد و وقت ندارد ماه ها صبر کند تا به صفحه نتایج برسد کافی است در این شرایط روی تبلیغات گوگل سرمایه گذاری کنید

 

 

 

۳) از تبلیغات ایمیلی نباید غافل شد

میتوان از لیست ایمیل خبرنامه خود برای تبلیغات استفاده کرد

ایمیل های تبلیغاتی باید عنوانی جذاب داشته باشند

ایمیل این اجازه را به شما میدهد که نظر مشتریان قبلی را به مخاطبانخود نشان دهید

تا تاثیر بیشتری در تصمیم گیری آن ها بگذارید

میتوانید از پیشنهادات وسوسه کننده ای مثل کد تخفیف در ایمیل خود بگنجانید

 

 

 

۴)  تبلیغات اینفلوئنسری در شبکه های اجتماعی فروش را متحول میکند

اینفلوئنسرها افراد تاثیرگذاری هستند که در زمینه های مختلف مثل گردشگری، کتابخوانی فعالیت میکنند

برای اجرای تبلیغات در شبکه های اجتماعی باید محتوای خود را برای آن ها ارسال کنید یا در قالب پست یا استوری برایتان تولید محتوا آماده کنند

 

 

 

۵) سایت های واسطه را فراموش نکنید

سایت های دیوار و شیپور به محبوب ترین پلتفرم های واسطه تبدیل شدند

همه افراد میتوانند در این سایت ها ، آگهی های رایگان ثبت کنند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تبلیغ موثر آفلاین

 

 

 

در ابتدا شما باید بدانید که تبلیغات آفلاین چیست ؟

بازاریابی آفلاین به تبلیغاتی گفته می شود برای انتتقال پیام های خود از رسانه های سنتی میتوان استفاده کرد 
ببینید دوستان صادقانه بخواهیم بگوییم تبلیغات آنلاین به دلیل داشتن رسانه های قوی تر بهترند اما همیشه در اولویت نیستند 
شما باید در نظر بگیرید که برای کار یا بیزینسی که دارید کدام مورد بهتر است 
بزارید با مثال براتون بگم:

در نظر بگیرید که شما صاحب یک رستوران یا یک کافی شاپ هستید که از طریق تبلیغ توانسید مشتری ها را سمت خودتان بکشانید اما خب برای نگه داشتن آنها چه تلاشی میکنید؟

 

از نظر ما مردم بهترین تبلیغات اون هایی هستند که معمولا در رسانه ها میبینند اما خب غافل از اینکه تبلیغات های افلاین در ناخودآگاه انسان ها نیز باقی میماند در ادامه مثال قبلی تصور کنید شما توانستید حداقل مشتری لازم رو بدست بیارید خب حالا باید کاری کنید که او همیشه اینجا رو بخاطر بسپارد یا اگر خواست دوباره به یک مکان برای غدا خوردن فکر کند شما جزو گذینه های که در ذهن او میاید باشید 

معمولا مغازه دار ها از راحت ترین روش برای اینکه شما به یاد آنها باشید استفاده میکند و اون هم کارت ویزیت است 
کارت ویزیت را شاید شما وقتی که تحویل میگیرید بزارید تو جیبتون و اهمیت ندید اما وقتی هر سری دست میکنید توی جیبتان و اون کارت رو هربار میبیند که چی در جیبتان وجود داره باعث میشه که در ناخودآگاه شما نفوذ کند و وقتی به فکر یک رستوران میافتید جزو اولین چیزهایی که به ذهنتان میاید همین کارتی است که فکر میکردید هیچوقت بدردتان نمیخورد 
و باور کنید که همین چیز کوچک میتواند مشتری های شما را نسبت به خود نگه دارد و باعث شود که مشتری های خوبتان همیشه به یادتان باشند 

یات مثلا مثال های دیگر بابت هر چند صد هزارتومان خرید جوایزی در نظر بگیرید مردم یقینا خوشحال میشوند 
برای مثال شما نوشابه رایگان رو برای زمانی گذاشتید که شخص سفارش بالای  300 هزارتومان داشته باشد حالا اگر شخص بخواهد 270 هزار تومان سفارش دهد در ذهن خود میگوید خب من که دارم تینقدرر هذینه میکنم چرا 30 هزارتومان بیشتر ندم که نوشابه رایگان هم بگیرم و به همین اسانی مبلغعی که قرار بود 270 هزارتومان باشید به 300 هزارتومان میرسد

اما خب برای اینکه بهتر متوجه بشید چند نمونه دیگر از تبلیغات آفلاین هم براتون در پایین ذکر میکنم :

 

 

1)       کارت ویزیت : چاپ کارت ویزیت یکی از بهترین روش ها برای پیشرفت کسب و کار است .

با طراحی های خاص میتوانید خود را از دیگر رقبا متمایز کنید .

 

 

2)      تراکت : چاپ بروشور و تراکت تبلیغاتی برای کسب و کارهایی مثل ساختمان سازی و بسیاری از تجارت ها برای جذب  مشتری قابل استفاده است .

 

 

 

3)      ست اداری : چاپ ست اداری حرفه ای می تواند برای همه شرکت ها و مشاغل اهمیت ویژه ای داشته باشد . الگوهایی که در چاپ ست اداری طراحی می شود نوع کسب و کار هر مشتری را نشان میدهد .

 

 

 

 

4)       جوایز تبلیغاتی : یکی از بهترین روش ها برای حفظ مشتری در بازاریابی افلاین چاپ هدایای تبلیغاتی است . بعضی از کسب و کارها با  ارائه ی جوایزی  رایگان مثل ماگ . تیشرت .خودکار و موارد مشابه به مشتریان خذمات خود را تبلیغ می کنند .

 

از پرکاربردترین جوایز تبلیغاتی می توان به چاپ تقویم رومیزی اختصاصی . دفترچه برنامه ریزی . اشاره کرد .

 

 

 

 

 

تبلیغات منفی چیست و چه عوارضی دارد؟

 

تبلیغات منفی یعنی اینکه خودمان یا دیگران کاری کنیم که مردم، پشت سر برند یا تشکیلات یا کسب و کار ما بدگویی کنند و این دهان به دهان بچرخد و روز به روز به مخالفان ما اضافه تر شود.

کسب و کارهای بومی از تبلیغات منفی لطمه های فراوانی می خورند. زیرا محیط کوچک است و همه همدیگر را می شناسند و براحتی اطلاعات چه خوب و چه بد فی ما بین افراد رد و بدل میشود

هیچ چیزی بدتر از این نیست که همه ما را خرابکار بدانند. این دیگر با قضاوت کردن فرق می کند. ممکن است شما هزینه های سنگینی داشته باشید، و مجبور شوید اجناس تان را با قیمت بالاتری نسبت به رقبا ارائه دهید. این که اجناس شما نسبت به رقبا گران تر فروخته میشود، موردی منفی نیست. اما اینکه شما محصولات فیک را به جای محصولات اورجینال ارائه کنید و به نام اصلی بفروشید، این فریب دادن مردم است و موجب ایجاد تبلیغات منفی می شود و به افزایش موج تبلیغات منفی شدیدا دامن می زند. مشتریان ناراضی نمیتوانند کسب و کار شما را رسما تعطیل کنند، اما براحتی می توانند شما را به بدنامی متهم کرده، به سایرین معرفی کنند. کافی ست تجربیات منفی خویش را اشتراک گذاری کنند و سایرین را مطلع کنند، چه اتفاقی می افتد. یهویی فروش شما با افت شدید مواجه می شود. چرا؟ زیرا مشتریان ناراضی با تبلیغات منفی که علیه شما صورت داده اند کار خودشان را انجام داده اند. تبلیغات منفی، دمار از روزگارتان در می آورد

 

 

 

 

 

خب حالا چگونه میتونیم از تبلیغات منفی در امان باشیم!؟

سوال خوبی است که ما برای اون پاسخی هم داریم ؛

 

لازم نیست برای در امان ماندن از تبلیغات منفی، کارهای عجیب و غریب بکنید و کامل باشید. کافی ست درستکار باشید. هیچ فردی و هیچ برند و کسب و کاری کامل نیست. اما تمامی برندهای درست و حسابی و کسب و کارهای سالم، درستکار هستند و در صدد ارتقا و اعتلای خویش می باشند. درستکاری یکی از مهمترین اصولی ست که کسب و کارهای سالم و پایدار همواره آن را رعایت می کنند. نکته ی بسیار مهم دیگر این است که شما باید منافع مشتری را در اولویت قرار دهید. اول باید مشتری نفع ببرد، سپس شما. مادامی که مشتری منتفع نشود، منافع پایدار شما تامین نخواهد شد. آنچه اهمیت دارد منافع شما نیست، بلکه منافع پایدار شماست. ما میخواهیم یک عمر از قِبَلِ مشتری سود دریافت کنیم. نه فقط یک بار. اگر مشتری را راضی کنیم و همواره ایشان را راضی نگه داریم اتفاقی که می افتد این است که: اولا ایشان دوباره به ما مراجعه خواهد کرد. ثانیا: در مورد ما تبلیغات منفی نخواهد کرد. ثالثا: در مورد ما تبلیغات مثبت خواهد کرد و احساس مثبت خویش را به سایرین انتقال خواهد داد. در واقع هدف ما این است که مشتری در مورد ما تبلیغات مثبت به اطرافیانش ارائه دهد.

 

 

 

کلام آخر

 

با وجود همه این توضیحات در نهایت شما باید خودتان وبسایت، نرم افزار، پیج اینستاگرامی... یا هرچیزی که برای تبیغ کردن آن نیاز به راهنمایی داشتید رو باید خودتان آنالیز کنید و با توجه بهبودجه بندی و نیاز های خود از تبلیغات تشخیص دهید که کدام نوع تبلیغات در کدام حوضه به شما کمک میکند 
باید توجه داشته باشید که همیشه گران ترین تبلیغات بهترین تبلیغات نیست و همیشه پر بازدید ترین تبلیغات پر بازخورد ترین نیست 
گاهی اوقات اینقدر شما در تصمیمتان متفکرانه عمل میکنید که یک تبلیغ افلاین شما به اندازه یک تبلیغ آنلاین حرفه ای برابراست 
پس سعی کنید همیشه بهترین تصمیم را با توجه به نیاز هاتون بگیرید از تبلیغات دریغ نکنید و از این نترسید که پولتان را حرام میکنید پول حرام کردن یعنی اینکه بدون تفکر پولتان را خرج کنید برای همین ما اینت مطالب را گردآوری و تولید کردیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم 
و نکته آخر اینکه همیشه سعی کنید بنر یا ویدیو تبلیغاتی یا متنی که برای تبلیغ آماده میکنید کامفلا خلافانه باشد چون حتی اگر بهترین تصمیم و بهترین تبلیغات با بهترین بازدید هم بگیرید در آخر بنرتون جذاب نباشد هیچ فایده ای ندارد تبلیغات یک حرکت زنجیره ای است که باید تمام اصولش رعایت شود تا بهترین نتیجه را دهد پس حواستان باشد 

مرسی از نگاه پر قدرتان